Floris’ Hand

Alles wat financieel goed geregeld moet zijn

Floris’Hand biedt zowel particulieren als ondernemers en organisaties onafhankelijk, deskundig financieel advies en bemiddelen in hypotheken, verzekeringen, pensioenen en bankzaken. Zij brengen je financiële situatie in kaart en brengen advies uit, toegespitst op jouw persoonlijke situatie en toekomstplannen.

 

Klantvraag
Ontwikkel een nieuw communicatieconcept en nieuwe website. Vertrekpunt is de verregaande (financiële) dienstverlening op basis van persoonlijk advies op maat voor particulieren en bedrijven.

 

Aanpak
Het onderscheidend vermogen van Floris’Hand uit zich in persoonlijk contact. Dit moet opnieuw tot uiting komen in de huisstijl, zonder dat deze onherkenbaar wordt. Floris’Hand is betrokken, deskundig, adviserend en persoonlijk op het gebied van hypotheken, verzekeringen en pensioen. De eerste stap was dit kenbaar maken in het logo, vervolgens de bestaande huisstijl restylen om deze tot slot aan te vullen met nieuwe uitingen om het concept tot een geheel te brengen.

 

Resultaat
De basis van het nieuwe communicatieconcept komt tot uiting in een nieuwe, duidelijk pay-off: ‘Mensen die je verder helpen’. Hierna hebben we de verschillende disciplines opgedeeld in zogenaamde ‘life events’: herkenbare momenten uit jouw leven. We hebben per life event een eigen icoon ontworpen. Deze iconen vormen de basis van de huisstijl. Paars en groen blijven de hoofdkleuren en worden aangevuld met een extra blauwtint. Dit maakt het geheel wat frisser met behoud van de herkenbaarheid. Tot slot heeft ook het team een belangrijke plek gekregen.

 

Allereerst hebben we de complete website aangepakt. Zowel de iconen als alle medewerkers hebben hierin een prominente plek gekregen. De persoonlijke uitstraling van Floris’Hand is hiermee leidraad geworden. Het complete team wijst je letterlijk de weg door de website en benadrukt op iedere pagina dat zij jou graag verder helpen door middel van een duidelijke call-to-action. Maar ook in het drukwerk van Floris’Hand wordt de persoonlijke touch zichtbaar. Op visitekaartjes zie je direct met wie je te maken hebt en in foldermateriaal wordt het betrokken team letterlijk zichtbaar gemaakt. Zo voel je je als klant écht gewaardeerd.

Tags

Communicatieconcept, Flyer, Iconen, Reclamebord, Restyling, Website

Category

Buitenreclame, Online media, Promotiemateriaal